Monday, February 16, 2009

aku meminta maaf..

errr,,....
kita manusia ni xlepas dari berbuat kesilapan,setiap
hari,mungkin kita penah wt silap nga pencipta kita, kengkawan kita,ibubapa,n
org2 sekeliling kita..tp,penahkah kita2 semua minta maaf?..bunyi cam
senang jep...kalu nk melafazkan tu memang berat,terasa ada
emas di halkum kita..mungkin kerana,ego kita jugak..semakin kita rapat dngn seseorang,makin berat kita nk melafazkan kata maaf tuh..maklumlah dh rapat..
kita fikir,kita xde wt silap dngn dia,pdhl,setiap tutur perkataan
mnguris hati dia....kita x tahu..Anda mngkin mempunyai sahabat karib...kalu kita wt
salah,anda pernah minta maaf dngn dia,jika anda tau anda mngguris hati dia..kalu xtahu tu,kena buat tahu la..Tepuk dada tnya iman..so,kita kna slalu kena jaga hati
org sekeliling kita,minta maaf slalu..takut2 jd dendam..hati mnusia kita mna tahu..
jgn meremeh2kn benda yg kecil..harga "minta maaf" tu tinggi..dia berjaya mngalahkan ego kita,hasutan syaitan..jika kita bnyk wt salah kt seseorang tuh,kita cuba minta maaf nga dia..cuba anda gagahi...dah xmau emas di halkum..kerana ia xberhaga pun..
insyaAllah dia akn maafkan kita..cayelah!
~memafkan lebih baik dari meminta maaf~

Memaafkan itu mmg pahit,tp kita msti cuba memaafkan org tu,itu yg terbaik buat kita..
ingatlah Allah sedang mnguji kita..pasti ada hikmah di sebalik semua kejadian..
"sesungguhnya Allah bersama orang2 yang sabar"

last sekali,aku nk minta maaf kepada siapa2 yg pernah
aku mngguris hati kamu semua..samaada,aku mngetahui atau tidak..
jgn sembunyikan wlau sedikit pun..kerana ia akan mnjadi titik hitam
d hati,lama2 titik hitam tu akn mnjdi besar klau xbertaubat..
sesungguhnya aku telah menganiayai diri aku sendiri...maaaf!

~peringatan utk diri aku jua~

No comments:

Post a Comment